Nabór wniosków do Honorowego odznaczenia Pieczęć Zasług Obywatelskich w 2018
02.09.2018/02.10.2018
Towarzystwo Miłośników Ziemi Mieleckiej im,
Prof. Władysława Szafera w Mielcu ogłasza nabór wniosków kandydatów do
honorowego odznaczenia Pieczęć Zasług Obywatelskich w 2018 r. Jest to już
trzecia edycja tego odznaczenia, przyznawana corocznie kandydatom wybranym
przez kapitułę odznaczenia, zgodnie z Regulaminem.
Odznaczenie przyznawane jest osobom, które
całokształtem swojej działalności (zawodowej, społecznej) lub
realizacją swoich zadań, przyczyniły się do rozwoju i/lub promocji Ziemi
Mieleckiej, albo poprzez swoje
osiągnięcia zasługują na szczególne uznanie. Zasady przyznawania odznaczenia
wraz z formularzem wniosku zgłoszeniowy znajdują się w załączonym do
pobrania Regulaminie odznaczenia.
Pieczęć Zasług Obywatelskich III edycja
Informujemy, że przedłużony
został termin zgłaszania kandydatów do przyznania Odznaczenia Pieczęć
Zasług Obywatelskich do
15 października 2018 roku.
Wnioski należy kierować na adres pocztowy
pocztą lub na adresy mailowe podane w Regulaminie.
Zapraszamy do składania wniosków
zgłoszeniowych do odznaczenia, które wręczone zostanie wybranym kandydatom
na uroczystości okolicznościowej, powiązanej z rocznicowymi obchodami
100-lecia odzyskania niepodległości Polski.
REGULAMIN
ODZNACZENIA HONOROWEGO ZIEMI MIELECKIEJ
MEDALEM „SIGILLUM MERITI CIVILIS”
§ 1
INFORMACJE
OGÓLNE
-
Niniejszy Regulamin (dalej:
Regulamin) ustala zasady, tryb przyznawania i nadawania odznaczenia
honorowego Ziemi Mieleckiej - Medal „Sigillum Meriti Civilis” (dalej:
Odznaczenie)
-
Odznaczenie przyznaje
Towarzystwo Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Władysława Szafera (dalej:
Organizator), zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem:
0000183891.
-
Odznaczenie ma jeden stopień i
corocznie (począwszy od 2016 roku) jest przyznawane jednej osobie nieżyjącej
(jako wyróżnienie pośmiertne) i jednej żyjącej.
-
Odznaczenie może zostać
przyznane tylko raz danej osobie.
-
Nadanie Odznaczenia potwierdza
się miniaturą statuetki i legitymacją:
a)
Opis Odznaczenia - wzory Odznaczenia i miniatury zawiera załącznik nr 1
do Regulaminu
b)
Integralną częścią Odznaczenia jest Legitymacja Odznaczenia, która
zawiera: wizerunek Odznaczenia, pełną nazwę Organizatora, Numer legitymacji i
datę jej wystawienia, formułę podstawy nadania Odznaczenia, imię i nazwisko
osoby wyróżnionej, podpis Przewodniczącego Kapituły i logo Organizatora - wzór
legitymacji zawiera załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 2
INFORMACJE O
ODZNACZENIU
-
Odznaczenie jest przyznawane
przez Kapitułę Odznaczenia („Kapituła”) osobom fizycznym, które:
a)
całokształtem swojej działalności (zawodowej, społecznej) lub realizacją
swoich zadań, przyczyniły się do rozwoju i/lub promocji Ziemi Mieleckiej, albo
b)
poprzez swoje osiągnięcia zasługują na szczególne uznanie
-
Odznaczenie przyznawane jest
osobom, które charakteryzują się wzorową postawą obywatelską i moralną,
stanowiącym autorytet postępowania obywatelskiego i społecznikowskiego.
-
Wnioski o nadanie Odznaczenia,
którego wzór stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu, mogą składać corocznie w
terminie do
30 września roku, w którym
realizowana jest dana edycja projektu PZO,
na aktualny adres Organizatora (pocztą - ul. Jadernych 19, 39-300 Mielec,
skrytka pocztowa 85
e-mailem:
jchojecki@poczta.onet.pl,wicherski@wp.pl
lub
t.orczykowska@gmail.com
oraz
biuro.tmzm@gmail.com),
niżej wymienione podmioty, które mają swoją siedzibę lub prowadzą cykliczną
działalność na terenie powiatu mieleckiego:
a)
samorządy terytorialne,
b)
urzędy i instytucje publiczne,
c)
organizacje pozarządowe,
d)
osoby fizyczne,
e)
związki wyznaniowe.
-
Kapituła dokonuje oceny
otrzymanych wniosków pod względem formalnym i kwalifikuje kandydatów do
procedury wyboru osób do Odznaczenia.
-
W uzasadnionych przypadkach
Kapituła może żądać od wnioskodawców niezbędnych wyjaśnień
i uzupełnień.
§ 3
SPOSÓB I TRYB
PRZYZNAWANIA ODZNACZENIA
-
Odznaczenie nadaje Kapituła
podczas posiedzenia. Wybór dokonywany jest w głosowaniu tajnym,
bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej -7 członków składu
Kapituły, dla wyłonienia 2 kandydatów, w tym 1 osoby żyjącej i 1 nieżyjącej:
a)
w przypadku braku rozstrzygnięcia w pierwszym głosowaniu do drugiej tury
wyborów przechodzi dwóch kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
Ostateczny wybór kandydatów w tej turze do przyznania Odznaczenia następuje
zwykłą większością głosów. Druga tura wyborów odbywa się na tym samym
posiedzeniu.
b)
w przypadku równości głosów w drugiej turze wyboru, rozstrzyga głos
Przewodniczącego Kapituły, którym jest prezes Organizatora, (zwołuje i prowadzi
posiedzenie Kapituły),
a w razie jego nieobecności członka upoważnionego do prowadzenia posiedzenia.
-
W skład Kapituły liczącej 9
osób wchodzi:
a)
5 przedstawicieli Organizatora,
b)
2 przedstawicieli desygnowanych przez Starostę Mieleckiego
c)
2 przedstawicieli desygnowanych przez Prezydenta Miasta Mielec.
-
Imienny skład Kapituły dla danej
edycji Odznaczenia zatwierdzany jest uchwałą Zarządu TMZM.
-
Z przebiegu posiedzenia
sporządza się protokół, którego załącznikami są lista obecności oraz wnioski
o nadanie odznaczenia.
-
Protokół z posiedzenia
(oryginał) przechowywany jest w archiwum Organizatora.
-
Za obsługę administracyjną
Kapituły oraz prowadzenie rejestru nadanych Odznaczeń, odpowiedzialny jest
Organizator.
§ 4
WRĘCZENIE
ODZNACZENIA
-
Wręczenia Odznaczenia osobie
wyróżnionej lub przedstawicielowi rodziny osoby zmarłej dokonuje prezes
Organizatora.
-
Wręczenie Odznaczenia odbywa się
corocznie w miesiącu listopadzie.
-
W uzasadnionych przypadkach
wręczenie Odznaczenia może się odbyć w innym terminie.
§ 5
ODEBRANIE ODZNACZENIA
-
W przypadku nadania Odznaczenia
na podstawie nieprawdziwych informacji lub dopuszczenia się przez osobę
wyróżnioną czynu niegodnego, po zasięgnięciu opinii Kapituły, Zarząd
Organizatora, poprzez uchwałę podjętą w głosowaniu tajnym zwykłą większością
głosów, może pozbawić osobę wyróżnioną Odznaczenia.
-
O podjętej decyzji, na mocy
której odbiera się Odznaczenie, Organizator informuje daną osobę na piśmie.
-
W przypadku podjęcia decyzji o
pozbawieniu Odznaczenia, Organizator wzywa osobę, która została pozbawiona
odznaczenia, do zwrotu Odznaczenia wraz z legitymacją.
-
Znajdujące się w rejestrze osób
odznaczonych nazwisko osoby, której odebrano odznaczenie, jest wykreślane z
adnotacją o przyczynie i dacie decyzji o odebraniu odznaczenia.
§ 6
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
-
Niniejszy Regulamin obowiązywać
będzie dla edycji 2017 r. i edycji kolejnych. Każda zmiana regulaminu
wymaga uchwały Zarządu Organizatora i podania stosownej informacji do
publicznej informacji poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej
Organizatora.
-
Regulamin wchodzi w życie z
dniem jego podpisania.
Mielec, 23.sierpnia 2018 roku
Janusz Chojecki, Prezes Zarządu TMZM
Tak było w 2017 roku
Pieczęć
Zasług Obywatelskich - Sigillum Meriti Civilis 2017
>>>

