Sprawdzenie wytrzymałości zmodernizowanego pasa startowego lotniska 02.04.2015
1 września 1988 roku na mieleckim lotnisku wylądował największy wówczas na świecie
samolot produkowany seryjnie - An-124 Rusłan. Był to egzemplarz latający
ówcześnie w barwach linii Aerofłot, oznaczony numerem rejestracyjnym CCCP-82009
oraz dodatkowym numerem burtowym 321. Samolot ten eksploatowany jest do chwili
obecnej - lata w barwach Antonov Design Bureau (Buiro Konstrukcyjne Antonova) i
jest oznaczony numerem rejestracyjnym UR-82009.
Dzięki grupie EPML Spotters ich miłości do lotnictwa do internetu trafia nowa
edycja filmów pn. “Archiwum Lotnicze”. - W pierwszym odcinku prezentujemy
archiwalne ujęcia z przylotu samolotu Antonov AN-124 Rusłan do Mielca we
wrześniu 1988r.- zachęcają spottersi.
Prezentowany film ma być początkiem cyklu filmów dokumentalnych pt.: “Lotnicze
Archiwum”. Odcinek powstał dzięki materiałom wideo pochodzącym z archiwów
Polskich Zakładów Lotniczych Sp. z o. o.
Samolot przyleciał do Mielca 1 września
z okazji 70-lecia Polskiego Przemysłu Lotniczego. Był to egzemplarz latający
ówcześnie w barwach linii Aerofłot, oznaczony numerem rejestracyjnym CCCP-82009
oraz dodatkowym numerem burtowym 321.
An-124 Rusłan miał również za zadanie
sprawdzenie wytrzymałości zmodernizowanego pasa startowego na mieleckim
lotnisku.
Samolot był w Mielcu do 4 września 1988 roku.