Termin składania zgłoszeń został
przedłużony do 15 października 2017 roku.
Informacja telefoniczna: 695 607 977.
Zmodyfikowany Regulamin Odznaczenia PZO dla edycji 2017
Zarząd Towarzystwa Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Władysława Szafera w Mielcu
na posiedzeniu w dniu 10.08.2017 podjął sankcjonujący, zmodyfikowany
Regulamin Odznaczenia PZO dla edycji 2017 i następnych.
Zarząd Towarzystwa Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Władysława Szafera w Mielcu
uchwala co następuje:
„Przyjąć zmodyfikowany Regulamin Odznaczenia medalem PZO dla edycji 2017 oraz
kolejnych.
Regulamin w uchwalonej wersji (PDF) stanowi integralną część
niniejszej Uchwały”.
Niniejsza Uchwała podjęta została w głosowaniu jednogłośnie przez obecnych na
posiedzeniu Członków Zarządu.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Podpisany oryginał Uchwały wraz z Regulaminem w PDF znajduje się w Sekretariacie
TMZM
Mielec, 10.08.2017
Do POBRANIA:
REGULAMIN
ODZNACZENIA HONOROWEGO ZIEMI MIELECKIEJ MEDALEM „SIGILLUM MERITI CIVILIS”
[809 kB)
REGULAMIN
ODZNACZENIA HONOROWEGO ZIEMI MIELECKIEJ MEDALEM „SIGILLUM MERITI CIVILIS”
[809 kB)
REGULAMIN ODZNACZENIA HONOROWEGO ZIEMI MIELECKIEJ
MEDALEM „SIGILLUM MERITI CIVILIS”
§ 1
INFORMACJE OGÓLNE
1.
Niniejszy Regulamin (dalej: Regulamin) ustala zasady, tryb przyznawania i
nadawania odznaczenia honorowego Ziemi Mieleckiej - Medal „Sigillum Meriti
Civilis” (dalej: Odznaczenie)
2.
Odznaczenie przyznaje Towarzystwo Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Władysława
Szafera (dalej: Organizator), zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym pod
numerem: 0000183891.
3.
Odznaczenie ma jeden stopień i corocznie (począwszy od 2016 roku) jest
przyznawane jednej osobie nieżyjącej (jako wyróżnienie pośmiertne) i jednej
żyjącej.
4.
Odznaczenie może zostać przyznane tylko raz danej osobie.
5.
Nadanie Odznaczenia potwierdza się miniaturą statuetki i legitymacją:
a)
Opis Odznaczenia - wzory Odznaczenia i miniatury zawiera załącznik nr 1 do
Regulaminu
b)
Integralną częścią Odznaczenia jest Legitymacja Odznaczenia, która zawiera:
wizerunek Odznaczenia, pełną nazwę Organizatora, Numer legitymacji i datę jej
wystawienia, formułę podstawy nadania Odznaczenia, imię i nazwisko osoby
wyróżnionej, podpis Przewodniczącego Kapituły i logo Organizatora - wzór
legitymacji zawiera załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 2
INFORMACJE O ODZNACZENIU
1.
Odznaczenie jest przyznawane przez Kapitułę Odznaczenia („Kapituła”) osobom
fizycznym, które:
a)
całokształtem swojej działalności (zawodowej, społecznej) lub realizacją swoich
zadań, przyczyniły się do rozwoju i/lub promocji Ziemi Mieleckiej,
b)
albo poprzez swoje osiągnięcia zasługują na szczególne uznanie
2.
Odznaczenie przyznawane jest osobom, które charakteryzują się wzorową postawą
obywatelską
i moralną, stanowiącym autorytet obywatelskiego i społecznikowskiego
postępowania.
3.
Wnioski o nadanie Odznaczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do
Regulaminu, mogą składać corocznie w terminie do
15 października 2017 roku na
aktualny adres Organizatora (pocztą - ul. Jadernych 19, 39-300 Mielec; mailem:
jchojecki@poczta.onet.pl,
z.wicherski@wp.pl i
t.orczykowska@gmail.com oraz
biuro.tmzm@gmail.com), niżej wymienione podmioty, które mają swoją
siedzibę lub prowadzą cykliczną działalność na terenie powiatu mieleckiego:
a)
samorządy terytorialne,
b)
urzędy i instytucje publiczne,
c)
organizacje pozarządowe,
d)
osoby fizyczne,
e)
związki wyznaniowe.
4.
Kapituła dokonuje oceny otrzymanych wniosków pod względem formalnym i
kwalifikuje kandydatów do procedury wyboru osób do Odznaczenia.
5.
W uzasadnionych przypadkach Kapituła może żądać od wnioskodawców niezbędnych
wyjaśnień
i
uzupełnień.
§ 3
SPOSÓB I TRYB PRZYZNAWANIA ODZNACZENIA
1.
Odznaczenie nadaje
Kapituła podczas posiedzenia. Wybór dokonywany jest w głosowaniu tajnym,
bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej 7 członków składu
Kapituły, dla wyłonienia 2 kandydatów, w tym 1 osoby żyjącej i 1 nieżyjącej:
a)
w przypadku braku
rozstrzygnięcia w pierwszym głosowaniu do drugiej tury wyborów przechodzi dwóch
kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów. Ostateczny wybór
kandydatów w tej turze do przyznania Odznaczenia następuje zwykłą większością
głosów. Druga tura wyborów odbywa się na tym samym posiedzeniu.
b)
w przypadku równości
głosów w drugiej turze wyboru, rozstrzyga głos Przewodniczącego Kapituły, którym
jest prezes Organizatora, (zwołuje i prowadzi posiedzenie Kapituły),
a w razie jego nieobecności członka upoważnionego do prowadzenia posiedzenia.
2.
W skład Kapituły
liczącej 9 osób wchodzi:
a)
5 przedstawicieli
Organizatora,
b)
2 przedstawicieli
desygnowanych przez Starostę Mieleckiego
c)
2 przedstawicieli
desygnowanych przez Prezydenta Miasta Mielec.
3.
Imienny skład Kapituły
dla danej edycji Odznaczenia zatwierdzany jest uchwałą Zarządu TMZM.
4.
Z przebiegu posiedzenia
sporządza się protokół, którego załącznikami są lista obecności oraz wnioski o
nadanie odznaczenia.
5.
Protokół z posiedzenia
(oryginał) przechowywany jest w archiwum Organizatora.
6.
Za obsługę
administracyjną Kapituły oraz prowadzenie rejestru nadanych Odznaczeń,
odpowiedzialny jest Organizator.
§ 4
WRĘCZENIE ODZNACZENIA
1.
Wręczenia Odznaczenia osobie wyróżnionej lub przedstawicielowi rodziny osoby
zmarłej dokonuje prezes Organizatora.
2.
Wręczenie Odznaczenia odbywa się corocznie w miesiącu listopadzie.
3.
W uzasadnionych przypadkach wręczenie Odznaczenia może się odbyć w innym
terminie.
§ 5
ODEBRANIE
ODZNACZENIA
1.
W przypadku nadania Odznaczenia na podstawie nieprawdziwych informacji lub
dopuszczenia się przez osobę wyróżnioną czynu niegodnego, po zasięgnięciu opinii
Kapituły, Zarząd Organizatora, poprzez uchwałę podjętą w głosowaniu tajnym
zwykłą większością głosów, może pozbawić osobę wyróżnioną Odznaczenia.
2.
O podjętej decyzji, na mocy której odbiera się Odznaczenie, Organizator
informuje daną osobę na piśmie.
3.
W przypadku podjęcia decyzji o pozbawieniu Odznaczenia, Organizator wzywa osobę,
która została pozbawiona odznaczenia, do zwrotu Odznaczenia wraz z legitymacją.
4.
Znajdujące się w rejestrze osób odznaczonych nazwisko osoby, której odebrano
odznaczenie, jest wykreślane z adnotacją o przyczynie i dacie decyzji o
odebraniu odznaczenia.
§ 6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Niniejszy Regulamin obowiązywać będzie dla edycji 2017 r. i edycji kolejnych.
Każda zmiana regulaminu wymaga uchwały Zarządu Organizatora i podania stosownej
informacji do publicznej informacji poprzez umieszczenie jej na stronie
internetowej Organizatora.
2.
Regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania.
Mielec, 10.sierpnia 2017 roku
________________________________________________
/-/ Janusz Chojecki, Prezes Zarządu Towarzystwa Miłośników Ziemi Mieleckiej
im. Władysława Szafera