TMZM Mielec TMZM Mielec
 TMZM Mielec TMZM Mielec:
skrypty php, skrypty JS, shout TMZM Mielec
 TMZM Mielec Działalność:

TMZM Mielec Aktualności  TMZM Mielec Mielczanie gościli w Parlamencie Europejskim w Brukseli
Katedra św. Michała i św. Guduli, Atomium, Grand Place
02.12.2016

W dniach 27.listopada do 01.grudnia 2016 roku odbyła się wycieczka do Brukseli. Wśród uczestników wycieczki znaleźli się  Agnieszka Małek, Elżbieta Woźniak, Danuta Wicherska, Janusz Wyzina oraz Zofia Wyzina z Mielca.

Wycieczka połączona ze zwiedzaniem Parlamentu Europejskiego zorganizowana i sfinansowana dzięki posłowi Tomaszowi Porębie, w której udział wzięli laureaci V Spotkań Lotniczych Pokoleń. Trasa wycieczki wiodła przez Polskę, Niemcy i Holandię do Brukseli.

Po całodobowej podróży, zostaliśmy zakwaterowani w pokojach Maison Notre-Dame Du Chant Oiseau w Brukseli przy kościele franciszkanów. Wieczorem udaliśmy się na nocne zwiedzanie przyległych ulic.

Następnego dnia zwiedziliśmy gmach Parlamentu Europejskiego. Zapoznaliśmy się ze specyfiką funkcjonowania i zakresem pracy polskich Euro deputowanych. Spotkaliśmy się z posłem Tomaszem Porębą, który opowiedział o pracy w Parlamencie Europejskim, co bardzo wzbogaciło naszą wiedzę na ten temat. Uczestniczy wycieczki podziękowali posłowi za możliwość zwiedzenia Brukseli i parlamentu. Następnie na głównym holu przy flagach państw członkowskich Uni Europejskiej zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia z posłem i udaliśmy się na główną salę obrad, którą obejrzeliśmy z góry.

Kolejnym punktem wycieczki było autokarowe zwiedzanie Brukseli i obiad w restauracji. Następnie kontynuowaliśmy zwiedzanie Brukseli. Duże wrażenie zrobiła na wszystkich wspaniała gotycka Katedra św. Michała i św. Guduli , której największą atrakcją są niesamowite XVI-wieczne witraże, podziwiać mogliśmy również coroczną wystawę szopek z różnych stron świata. Następnie udaliśmy się spacerkiem do znanego na całym świecie jednego z symboli miasta figurki siusiającego chłopca - Manneken Pis.

Spacerowaliśmy również po robiącym ogromne wrażenie starym mieście, zwanym Grand Place gdzie na placu mogliśmy podziwiać przepiękną choinkę i obok ustawioną szopkę bożonarodzeniową.

W drugim dniu zwiedzania udaliśmy się pod Łuk Tryumfalny i Królewskie Muzeum Sił Zbrojnych i Historii Militarnej.

Po obiedzie udaliśmy się pod słynne Atomium ( 103 metrowej wysokości modelu kryształu żelaza powiększonego 165 miliardów razy), który składa się z 9 stalowych sfer o średnicy 18 metrów i łączących je 20 korytarzy, każdy o długości ok. 40 m. Z okien najwyższej sfery widać panoramę Brukseli.

Zrobiliśmy ostatnie pamiątkowe zdjęcia i pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotna do Mielca. Dni spędzone w Belgi upłynęły grupie na intensywnym zwiedzaniu Brukseli i Antwerpii. Były okazją do zapoznania się ze specyfiką i urokami Brukseli, oraz funkcjonowaniem Parlamentu Europejskiego

Tekst: Janusz Wyzina

Foto: Janusz z Wyzina

Podobne tematy:
- Mielczanie w Parlamencie Europejskim w Brukseli w 2010 roku
- Regulamin Odznaczenia "Pieczęć Zasług Obywatelskich – Sigillum Meriti Civilis"
- Projekt TMZM "PIECZĘĆ ZASŁUG OBYWATELSKICH - SIGILLUM MERITI CIVILIS"