|
|
TMZM Mielec:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Działalność:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Warto zobaczyć:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktualności
Pismo TMZM do MON w sprawie przetargu na śmigłowce dla polskiej armii
|
|
Głębokie rozczarowanie i niezadowolenie mieszkańców ziemi mieleckiej
25.04.2015
Pismo wystosowane w imieniu członków Towarzystwa Miłośników Ziemi Mieleckiej im.
Władysława Szafera do wicepremiera i ministra obrony - Tomasza Siemoniaka w
związku z decyzjami w sprawie przetargu na śmigłowce dla polskiej armii.
Mielec, 23.04.2015
WICEPREZES RADY MINISTRÓW
MINISTER OBRONY NARODOWEJ
PAN TOMASZ SIEMONIAK
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
W imieniu Zarządu Towarzystwa Miłośników Ziemi Mieleckiej - organizacji
pozarządowej zrzeszającej blisko 600 członków, w większości byłych i obecnych
pracowników mieleckiego przemysłu lotniczego, pragniemy wyrazić nasze głębokie
rozczarowanie i niezadowolenie z powodu niezakwalifikowania śmigłowców BLACK
HAWK produkowanych w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu do prób testowych,
co de facto wyklucza ten śmigłowiec z dalszego postępowania przetargowego.
Jesteśmy przekonani, iż oferta Konsorcjum Sikorsky Aircraft Corporation oraz
Polskich Zakładów Lotniczych zawierała kompleksowy program wielozadaniowego
śmigłowca zbudowanego wokół platformy S-70i™ BLACK HAWKi S-70B™ SEAHAWK®, jaki z
powodzeniem służyłby Polskim Siłom Powietrznym, a także, iż była ona
konkurencyjna w każdym aspekcie wymagań przetargowych, z programem offsetowym
włącznie.
Oferta offsetowa Konsorcjum Sikorsky Aircraft Corporation oraz Polskich Zakładów
Lotniczych w Mielcu zbudowana została bowiem na maksymalnym udziale w już
istniejącej bazie polskiego przemysłu lotniczego umożliwiając dalszą jej
rozbudowę. Śmigłowce S-70i™ BLACK HAWK oraz S-70B™ SEAHAWK® z powodzeniem służą
w armiach wielu krajów świata odznaczając się niezawodnością i przyczyniają się
w bardzo istotnym stopniu do ich bezpieczeństwa. Nie mamy najmniejszej
wątpliwości, iż w systemie bezpieczeństwa naszego kraju odegrałyby podobną, a
nawet znacznie większą rolę, mając na uwadze szeroko rozumianą kompatybilność ze
sprzętem amerykańskim, który już jest na wyposażeniu polskiej armii, a także ze
sprzętem, który w najbliższym czasie zostanie zakupiony od rządu Stanów
Zjednoczonych.
Decyzja o wybraniu francuskiego helikoptera EC725 CARACAL produkowanego przez
Airbus Helicopters, jest niezrozumiała nie tylko dla nas, ale także dla
polskiego społeczeństwa. Konsekwencje dokonanego wyboru odczujemy nie tylko my -
mieszkańcy Ziemi Mieleckiej, ale także mieszkańcy wielu firm kooperujących z
Polskimi Zakładami Lotniczymi w Mielcu, nie tylko tych zrzeszonych w Dolinie
Lotniczej, ale w wielu innych miastach naszego kraju, albowiem decyzja ta może
wywołać poważną redukcję zatrudnienia w mieleckich zakładach lotniczych, które
od kilku lat za sprawą poważnych amerykańskich inwestycji zaczęły się
odbudowywać i modernizować stając się liczącym dostawcą polskich samolotów i
helikopterów.
Decyzja o wyborze przez Rząd Rzeczpospolitej śmigłowców EC725 CARACAL bez
wątpienia zostanie negatywnie odczytana przez aktualnych i potencjalnych
odbiorców mieleckich samolotów i helikopterów.
Konkludując decyzja o wyeliminowaniu mieleckich helikopterów BLACK HAWK jest pod
każdym względem negatywna dla polskiego przemysłu lotniczego i zbrojeniowego.
Dlatego też niniejszym listem zwracamy się do Pana Premiera o wzięcie pod uwagę
wszelkich okoliczności, których skrócony tylko zarys przedstawiliśmy powyżej
oraz ponowne rozważenie kompleksowej oferty przetargowej jaką przedstawiło
konsorcjum amerykańsko-polskie.
Zobacz pełną wersję listu
|
|
|